tisdag 13 mars 2018

Igår var en bra dag

Igår var en bra dag. Det känns bra att skriva det.

Att skriva fungerar för mig och i synnerhet nu när jag inte mår riktigt prima ballerina så känns det skönare än vanligt att få alla ord ur sig.
Jag satt på utvecklingssamtal igår eftermiddag, det gick bra. Kände mig lite orolig mitt i men lyckades kontrollera tankarna och höll mig lugn. Första tecknet för mig att en panikångestattack är på gång är att höger hand börjar domna bort. Sedan går pulsen upp, jag får en overklighetskänsla i kroppen och blir därefter ångestfylld. Har fått tabletter som jag kan ta för att lugna ner mig själv men än så länge har jag valt att avstå. Jag försöker att jobba mer med tankarna som jag har och som leder till reaktioner. Jag avstår inte heller från att göra vissa saker av rädsla för att få en attack. Jag vill inte isolera mig utan vill göra de saker jag brukar göra. Det tror jag är bra, åtminstone för mig.
Ett steg i taget...


Bild: Lånad

2 kommentarer:

  1. Men kära du, hoppas nu att du får bra hjälp med vad du nu går igenom! Sköt om dej så mycket du kan!!! Varma Kramar!!!♥

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥